نوشته شده توسط : b.gholami

وکیل حقوقی در اصفهان شخصی که برای احقاق حقوق مربوط به فعالیت حقوقی خود وکیل تعیین می کند موکل نامیده می شود.

طبق قانون مدنی هرگونه اقدام وکیل علیه موکل خود است. به همین دلیل مسئولیت وکیل وظیفه بسیار سنگین و مهمی است.

در انتخاب وکیل خود بسیار دقت و وسواس داشته باشید. زیرا در بسیاری از موارد وکیل به عنوان وکیل خوب عمل نمی کرد و نمی توانست به خوبی از موکل خود دفاع کند و یا ادعاهای خود را به خوبی بیان نمی کرد در نتیجه حقوق موکل نادیده گرفته می شد.

وکیل کیست؟

در تعریف وکیل به لینک زیر مراجعه کنید. می توان گفت وکیل به شخصی گفته می شود که به زبان حقوقی و حقوقی کشور خود تسلط کامل داشته باشد و تحصیلات عالیه را در این زمینه گذرانده باشد. حداقل مدرک وکیل باید مدرک لیسانس از دانشگاه مربوطه باشد. وکیل به عنوان نماینده قانونی موکل خود با زبان حقوقی و حقوقی از حقوق موکل خود حمایت می کند.

در حال حاضر وجود فردی که مشاور و دستیار مردم در امور حقوقی و قضایی باشد و از این مشکلات آگاه باشد لازم و ضروری است. مشکلات حقوقی مشکلاتی است که شامل همه امور می شود.

برای اخذ مشاوره از وکیل دادگستری لازم است آن وکیل از آن موضوع حقوقی یا حقوقی اطلاعات تخصصی داشته باشد. در حال حاضر در اکثر کشورهای دنیا مشکلات وکالت به صورت ویژه دسته بندی می شود اما در ایران این امر به صورت رسمی شکل نگرفته است. به عنوان مثال، یک وکیل متخصص در امور تجاری است، او فقط در این زمینه مشاوره می دهد.

انواع وکلا

حتما شنیده اید که در پرونده های خود باید از وکیل متخصص کمک بگیرید و سوالی دارید که به چه کسانی وکیل خبره گفته می شود؟

به شخصی که بیان قانون را بلد باشد و دانش حقوقی کسب کرده باشد، وکیل نامیده می شود. اما وکیلی که در امور خاص نسبت به سایر امور حقوقی و حقوقی سابقه بیشتری دارد، وکیل متخصص در آن امور نامیده می شود. به عنوان مثال، یک وکیل متخصص در پرونده های جنایی یا امور تجاری.

انواع وکلای متخصص عبارتند از:

وکیل خانواده

وکیل خانواده شامل کلیه وکلایی است که از حقوق موکل خود در امور مختلف در دستگاه قضایی حمایت می کنند و با پرونده های مختلف خانواده آشنا هستند. به همین دلیل معنای عام تری نسبت به نام آن دارد. 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: